Familje semester

Okategoriserat | söndag juli 26 2009 13:33 | Comments (5)

I Fredags morse packade vi in oss i bilen och åkte söder ut, mot Göteborg. En resa som normalt tar 3-3,5 timma tog oss nu nästan 4 timmar inkl. fika rast. Vid fikat så fick vu uppleva slussöppning, visserligen något som vi alla upplevt förut men det händer ju inte så ofta precis så det var lite fräckt.
För att ta oss till Kungsbacka och Freeport Outlet var ju inte det lättaste, dels så hade vi inte varit där förut och dels så var det begränsad framkomlighet i Tingstadstunneln så vi tog en annan väg. Fick ringa till Jessica för att få lite guidning, hon var ju där förra helgen :)
Väl framme så gick jag och syster tillsammans och tittade i lite affärer. Jag fyndade två par skor för 150:-  :) Bilder kommer senare. Fikade lite innan vi åkte in till stan. Där inhandlades en top som jag ska ha på bröllopet jag ska på i Augusti. Kanske premiär använder den på dopet nästa helg :)

Då vi inte hade intagit någon ordentlig mat under hela dagen så vi var alla rejält hungriga så en restaurang var det första vi skulle besöka på vägen hem. Vi lämnade Göteborg strax efter 19 tiden och åkte hemåt. Trodde vi……Vi missade avfarten, läste skyltarna fel. Hamnade på Hissingen, inget fel i det alls man kommer ju till hem därifrån också men det var inte den vägen vi hade planerat att ta. Fick för oss att kolla om det fanns en bra fisk restaurang på Tjörn eller Orust så det blev en tur dit också. Fint var det men ingen civilisation så långt ögat nådde alltså ingen mat. För att ta oss ifrån Orust så åkte vi mot Svanesund. Kruxet var att för att komma dit så fick vi åka färja!!! En liten kort tur på 5 minuter och vi var på fastlandet igen. Styrde bilen mot Uddevalla och mat. Vägen var krokig, smal och det kändes som om man mötte sig själv i varje sväng.

I Uddevalla var det festival och den amerikanska restaurangen med det gula M’et var fullt så vi åkte en bit till. Mot Trollhättan denna gång. Där fick vi oss mat och den försvann fortare än kvickt kan jag lova. Vi var helt svultna allihop vid det här laget. Klockan var över 22 och jakten på näring hade pågått i närmare 3 timmar.
Runt 01.30-02.00 var vi hemma igen. En resa på normalt 3 timmar tog oss 6 timmar hem, allt för att vi var hungriga och jagade mat……..

På lördagen, igår, var vi också på lite äventyr – till Hällefors och Diggiloo turnén. Hade bra platser, nära scenen. Regnet verkligen öste ner hela kvällen, i stort sett; duggade lite vissa stunder och helt uppehåll i pausen.
Allt var näst intill perfekt om det inte vore för vädret och de tre tjejerna i 16 årsålder som satt bakom och skrek som värsta småglinen efter Brolle, Ola och, till viss del, Mojje. Jag höll på att bli galen på dom. Varje gång dom skrek fick jag luta mig framåt för att dom inte skulle skrika mig rakt i örat. Tillslut lärde man sig och var väl lite förberedd men det tog liksom bort lite utav njutningen och upplevelsen. Det är tur att det är så bra musik och professionellt framfört att man blir nöjd oavsett.

Medverkande artister var: Ola, Brolle, Mojje, Niklas Strömstedt, Jessica Andersson, Sara Löfgren, Arja Sajoma (eller hur hon nu stavar), Tomas Petersson, Magnus Johansson, Lasse Holm och jokern Molly Sandén. Bilder kommer senare och säkert något videoklipp också :) Om det blev bra förstås……

Nu ska jag ta och klä på mig lite kläder och göra mig fin, vi ska till mormor sen :)